سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 بزرگان جناح راست توسط احمدینژاد تحقیر شدهاند - کربلائیان

بزرگان جناح راست توسط احمدینژاد تحقیر شدهاند

پنج شنبه 88 فروردین 20 ساعت 2:1 عصر

بزرگان جناح راست توسط احمدی نژاد بسیار تحقیر شده‌اند. نظرات کارشناسی آنان در این 3-4 سال نادیده گرفته شده و موجب تحقیر آنان شده است و در نتیجه آنان را ناراضی کرده است.چون حساسیت نسبت به خاتمی زیاد بود،اگر ایشان می آمد آنها ناگزیر می‌شدند به سمت آقای احمدی‌نژاد بروند ولی هم اکنون با حضور آقای مهندس موسوی دیگر این صرافت را ندارند.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با بیان اینکه نامزدی میرحسین موسوی موقعیت یک بازی برد-برد را در بین جناح های کشور پیدا کرده است،گفت: گفتمان مهندس موسوی گفتمانی که احمدی نژاد مدعی آن است را کور می کند وتعداد زیادی از آرای توده‌های فرودست جامعه وارد سبد میرحسین موسوی خواهد شد.
علی شکوری راد که در نهمین نشست ماهانه اصلاح طلبان شهرستان کاشان سخن می گفت با اشاره به انتخابات گذشته گفت :پس از روند طی شده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وبعد از آن مجلس هشتم که به دنبال انتخابات ریاست جمهوری دور نهم بود و ضرورت ائتلاف و اتحاد اصلاح طلبان را برای پیروزی گوشزد می کرد،رویکرد اغلب گروه ها به انتخابات ریاست جمهوری،یک رویکرد ائتلافی بود.به همین دلیل گروه ها از معرفی کاندیدای مستقل پرهیز کرده و پیرامون کاندیدای مشترک بحث می کردند.از این رو طبیعتاً عمده ی نگاه ها به سمت آقای خاتمی بود.
وی با بیان اینکه عده ای در انتخابات ریاست جمهوری قبل به سراغ آقای موسوی رفتند ولی ایشان پاسخ مثبت نداد،اظهارداشت :البته درباره این موضوع که ایشان نیامدند اختلاف نظر است.شخص مهندس موسوی نظرشان براین است که هیچگاه نگفته اند که نمی‌آیم و این حرف را دیگران از قول ایشان گفته‌اند.در نهایت در انتخابات دوره پیشین به دلیل تعدد نامزدها با وجود برتری تعداد سرجمع آراء کاندیداهای اصلاح طلب، اصلاح طلبان شکست خوردند و بدترین گزینه ممکن پیروز شد.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تاکید کرد:خاتمی علیرغم نقش بارزی که دراتحاد اصلاح طلبان در انتخابات شوراها و مجلس ایفا کردند، این بار به دلیل حساسیت های موجود نسبت به ورود به عرصه انتخابات اکراه داشت و در پی راضی کردن مهندس موسوی برای ورود به عرصه بودند.
وی با بیان اینکه سوءظن بوجودآمده در مورد اختلاف مابین خاتمی و موسوی تنها ناشی از برخی تعابیر نادرست و انتقال پیام ها به صورت غیر کامل بوده است‏،اظهار داشت :آقای خاتمی از ابتدا نظرشان برمیر حسین موسوی بوده است و اینکه اگر ایشان نیایند خود وارد عرصه شوند و مبنای تصمیم و تحلیل آقای خاتمی کاملاً مشخص و ثابت بوده است
شکوری راد با تاکید بر اینکه مبانی اخلاقی آقای خاتمی برای انصراف بسیار منطقی و محکم است ، اظهار داشت :جو اطراف آقای خاتمی بخصوص پس از استقبال پرشور از ایشان در چند سفر استانی فضای احساسی غلیظی پیدا کرده و تصمیم را برای آقای خاتمی مشکل کرده بود ولی با توجه به ویژگی‌های شخصیتی آقای خاتمی که از چارچوب محکمی برخوردار است.علی رغم مخالفت بسیاری از حامیان و طرفداران ایشان تصمیم بر انصراف گرفتند.بعدها این تصمیم ایشان از آنجا که در شرایط دشواری گرفته شد بسیار مورد تحسین قرار گرفت.
وی تصریح کرد:این تصمیم در فرهنگ سیاسی کشورمان نقطه عطفی بود که شخصی در آستانه پیروزی به دلیل مصلحت و جنبه اخلاقی از موفقیت چشم پوشی کند.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در ادامه با اشاره به ویژگی‌های میر حسین موسوی گفت:میر حسین موسوی در سال 76 و 84 و حتی پاییز امسال مورد اجماع تمامی اصلاح طلبان بودند و همگی آقای موسوی را از نظر توانایی و صلاحیت شخص مناسبی برای این موضوع می دانستند.تفاوت‌های گفتمان مطرح شده توسط آقای خاتمی و موسوی بیشتر در ادبیات و شیوه بیان است و از نظر مبانی اصلاحات هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.
وی با اشاره به میزان رای آوری میر حسین موسوی گفت:آقای کروبی با گفتمان و رویکرد انتخاباتی خود در صورت حضور خاتمی هرچند از رأی آقای خاتمی کاسته می شد ولی بیشتر آرای ایشان از آراء آقای احمدی نژاد کنده میشد.
شکوری راد با بیان اینکه اگر عملکرد مهندس موسوی در دوره 8 ساله نخست وزیری تشریح شود،تمامی شعارها و ادعاهای آقای احمدی نژاد را در زمینه گرایش به طبقات ضعیف و عدالت خواهی راآقای موسوی به صورت اثبات شده و اعمال شده در کارنامه خود دارد،اظهار داشت:گفتمان میر حسین گفتمانی که احمدی نژاد مدعی آن است را کور می کندو تعداد زیادی از آرای توده‌های فرودست جامعه که با نگاه معیشتی و عدالت خواهانه به انتخابات نگاه می کنند که به اشتباه وارد سبد آقای احمدی نژاد شده بود وارد سبد آقای مهندس موسوی خواهد شد.
وی با تشریح فضای انتخابات پیش رو ،گفت:صحنه‌ای که در انتخابات رقم خواهد خورد از هر لحاظ کاملاً متفاوت با حالتی است که خاتمی حضور داشته باشد.البته ممکن است تعدادی از رأی دهندگان که فقط با حضور خاتمی به پای صندوق حاضر می شوند در انتخابات شرکت نکنند.به شرطی که فعالیتهای ستادی در جهت انتقال پیام میر حسین تشدید شود وی شانس خوبی برای رأی آوری خواهد داشت
این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: در جبهه اصولگرایی با انصراف آقای خاتمی اتحاد سخت تر صورت خواهد گرفت.عبارت« اصلاح طلبی با توجه به اصول» در حقیقت ادبیاتی است که طرف مقابل را تحریک نمی کند و توان جذب برخی افراد را از طرف مقابل دارد.همین مزیت میر حسین موسوی است که خاتمی را به سوی موسوی سوق داده است.اساساً مزیت میر حسین موسوی کمتر بودن حساسیت‌ها روی ایشان نسبت به آقای خاتمی است.
وی با بیان اینکه آنچه جنبه احساسی ماجرای انصراف خاتمی را تشدید می‌کند این است که گاهی اوقات عرصه سیاسی را که عرصه تصمیم گیری‌های عاقلانه است با عرصه رسانه و فعالیت های سیاسی غیر حزبی و غیرتشکیلاتی مخلوط کنیم،اظهار داشت:عرصه انتخابات،عرصه ای است که در آن نتیجه بیش از هر چیز مهم است و با عرصه های روشنفکری، رسانه‌ای و دانشجویی که در آنها بیشتر به بد و خوب کار توجه می شود،نه به نتایج کار متفاوت است، بنابراین در عرصه رسانه ای انتخاب بین بد و خوب صورت می گیرد لیکن در عرصه سیاسی حرفه ای انتخاب بین بد و بدتر یا خوب و خوب تر انجام می شود.
شکوری راد یاد آور شد:خاتمی از بین کاندیدا بودن و پیروزی در انتخابات از یک سو و رعایت نکات اخلاقی و نشان دادن اینکه هدف، قدرت طلبی نیست و هدف پیروزی تفکر است و نه شخص از سوی دیگر، مجبور به انتخاب شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از اعضای جبهه اصولگرایی اگر امر دایر شود میان موسوی و احمدی نژاد ،مهندس موسوی را ترجیح خواهند داد،گفت:آقای موسوی خودشان این موضوع را درک کرده‌اند و نمی خواهند این‌ها را خراب کنند.به همین دلیل است که معتقدم نباید به مهندس موسوی فشار آورد که در گفتمان خود مرزبندی های صریح تری بکند.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در ادامه به کاندیداتوری خاتمی و کروبی اشاره کرد و گفت :کاندیداتوری خاتمی بعد از کروبی به نوعی به این معنی است که خاتمی ،کروبی را گزینه مناسبی نمی‌دانسته یا شانس رأی اوری ایشان را بالا نمی دیده البته حضور آقای خاتمی و کروبی در کنار هم بر خلاف حضور همزمان خاتمی و موسوی مشکل خاصی بوجود نمی‌آورد زیرا کروبی انسان عملگرایی است و به آنچه که مصلحت زمان است توجه می کنند.به نظر من نگرانی زیادی در زمینه اجماع وجود ندارد ضمن اینکه دوطرف حتماً باید به توافقی برسند.
وی به استراتژی جناح راست در انتخابات آینده و بحث عبور از احمدی نژاد اشاره کرد و گفت :به نظر می‌رسد عبور از احمدی نژاد اتفاق افتاده مگر اینکه اراده ای بخواهد مجموعه جناح راست را پشت سر احمدی نژاد جمع بکند.سخنان رهبری در مشهد نشان داد که چنین نیست و خود طرفداران احمدی نژاد هم به این نتیجه رسیده‌اند.
شکوری‌راد تصریح کرد:بزرگان جناح راست توسط احمدی نژاد بسیار تحقیر شده‌اند. نظرات کارشناسی آنان در این 3-4 سال نادیده گرفته شده و موجب تحقیر آنان شده است و در نتیجه آنان را ناراضی کرده است.چون حساسیت نسبت به خاتمی زیاد بود،اگر ایشان می آمد آنها ناگزیر می‌شدند به سمت آقای احمدی‌نژاد بروند ولی هم اکنون با حضور آقای مهندس موسوی دیگر این صرافت را ندارند.بنابراین احمدی نژاد گزینه مطلوب جناح راست نیست و بعید نمی‌دانم برخی از بزرگان جناح راست در مقابل او رسماً از مهندس موسوی حمایت کنند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه میر حسین موسوی از لحاظ شخصیتی انسان محکمی است ،اظهار داشت:شخصیت میر حسین دارای چارچوب محکم و دارای مبانی سیاسی و فرهنگی مشخص و دیدگاههای روشن است.
نماینده مردم تهران در مجلس ششم در خاتمه سخنان خود ،با بیان اینکه پتانسیلی که مهندس موسوی دارد فرصت بسیار خوبی برای اصلاح طلبان است،اظهار داشت: نامزدی میرحسین موسوی موقعیت یک بازی برد-برد را در بین جناح های کشور پیدا کرده است. رأی آوردن مهندس موسوی، برخلاف آقای خاتمی برای برخی افراد آنچنان حساسیت برانگیز نیست تا به واکنش بیافتند. در این صورت جامعه به سمت قدری اعتدال سوق پیدا می کند تا به سمت دو قطبی شدن خیلی متخاصم.

منبع خبر : ایسنا


نوشته شده توسط : علی

نظرات دیگران [ نظر]