سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 بهمن ماه 87 - کربلائیان
ایشان تهاجم و شبیخون فرهنگی را از جمله علائم تلاش جبهه استکبار برای بی محتوا کردن نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: درک هوشمندانه این موضوع و دفاع از «ارزشهای اسلامی و انقلابی»، وظیفه اینجانب و مردم است که به فضل الهی، مردم، امروز با هوشیاری، درک بالا و قدرت تحلیلِ تحسین برانگیز، در صحنه حاضرند

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مردم مؤمن و انقلابی آذربایجان شرقی، هوشیاری، درک «حساسیت حوادث و موقعیتها» و اقدام شجاعانه و مناسب را درس بزرگ اربعین حسینی خواندند و افزودند: ملت ایران با درک حساسیت زمان، در مقابل تلاش دشمن برای تهی کردن انقلاب و نظام از محتوای اسلامی و روح انقلابی، کاملاً هوشیار است.

در این دیدار که در آستانه سالروز قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز در بزرگداشت اربعین شهدای قم صورت گرفت حضرت آیت الله خامنه ای، انتشار وسیع پیام قیام سیدالشهدا (ع) و جرأت بخشیدن به مردم را، مهمترین هدف خطبه ها و افشاگریهای حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) برشمردند و افزودند: اربعین حسینی، زمینه ساز ادامه مبارزه تاریخی مؤمنان با «ظلم و استکبار و استبداد» شد و حادثه 29 بهمن تبریز نیز در انقلاب اسلامی همین نقش تعیین کننده را ایفا کرد و انگیزه بیداری، قیام و مبارزه را در سراسر کشور گسترش داد.

ایشان هوشیاری و درک موقعیت – جرأت اقدام و نترسیدن از سختی ها و خطرها – و ایمان و امید به آینده را سه درس مهم قیام مردم تبریز دانستند و خاطرنشان کردند: این درسهای مهم، راهگشای امروز و آینده ملت و کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین هدف و جهت گیری کنونی دشمنان ملت ایران به شکست آنان در ریشه کن کردن جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: استکبار در سی سال اخیر همه امکانات سیاسی ـ اقتصادی و نظامی خود را برای نابود کردن انقلاب اسلامی به کار گرفته است اما به این نتیجه رسیده که حمایت بی دریغ ملت و اتکای نظام اسلامی به ایمان عمیق مردم، از بین بردن جمهوری اسلامی را ناممکن کرده است و به همین علت با همه توان، خنثی کردن وجهه ضداستکباری و کاهش محتوای دینی و روح انقلابی نظام را دنبال می کند که این واقعیت هوشیاری کامل ملت و مسئولان را می طلبد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تجلیل از راهپیمایی با شکوه و پرعظمت ملت ایران در 22 بهمن امسال، این نمایش عظیم را نمودی از حمایت عمیق مردم از انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: پیشرفتهای علمی، حضور پرشور و آگاهانه جوانان در عرصه های مختلف، و زنده تر شدن شعارهای انقلاب نمونه های پرمغز دیگری از ناکامی دشمن در شکست جمهوری اسلامی است ضمن اینکه کسی از مسئولان امروز با شرمندگی با این شعارها روبرو نمی شود بلکه به این شعارها افتخار می کند.

ایشان تهاجم و شبیخون فرهنگی را از جمله علائم تلاش جبهه استکبار برای بی محتوا کردن نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: درک هوشمندانه این موضوع و دفاع از «ارزشهای اسلامی و انقلابی»، وظیفه اینجانب و مردم است که به فضل الهی، مردم، امروز با هوشیاری، درک بالا و قدرت تحلیلِ تحسین برانگیز، در صحنه حاضرند.

حضرت آیت الله خامنه ای یاری خداوند به مردم مؤمن و حاضر در صحنه را، «وعده» تخلف ناپذیر الهی دانستند و افزودند: ملت ایران در پرتو ایمان عمیق، با همان احساسات و شعارهای اول انقلاب صراط مستقیم را پیگیری می کند و نسل جوان امروز، با قدرشناسی از این موقعیت، زبده تر و کارآزموده تر از جوانان اول انقلاب، احساسات را با «فکر و اندیشه و درک صحیح»، درهم آمیخته و در عرصه های مختلف، حضوری تحسین برانگیز دارد که باید این برکت الهی را کاملاً قدر دانست.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز جناب آقای  مجتهد شبستری با اشاره به قیام مردم تبریز در اربعین شهدای قم گفت: همانطور که مردم آذربایجان در نهضت امام خمینی و مبارزات ستمشاهی فعال و مؤثر بودند امروز نیز آماده فداکاری در دفاع از ایران و کیان اسلام هستند.

در ابتدای این دیدار، مداحان اهل بیت، در اربعین حسینی به مرثیه خوانی و عزاداری پرداختند.

 
.

نوشته شده توسط : علی

نظرات دیگران [ نظر]


مداد باش عزیزم

پنج شنبه 87 بهمن 17 ساعت 10:46 صبح

مداد باش عزیزم.........

همان قلم که خدایت بدان سوگند یاد کرد.....

در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری ، برای

تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی!
صفت اول: می توانی کارهای بزرگ کنی، اما هرگز نباید

فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را

هدایت می کند. اسم این دست خداست، او همیشه باید

تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد

صفت دوم: باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و

از مداد تراش استفاده کنی. این باعث می شود مداد

کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تیز تر می شود (و

اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر) پس

بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی، چرا که این رنج

باعث می شود انسان بهتری شوی

صفت سوم: مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن

یک اشتباه، از پاک کن استفاده کنیم. بدان که تصحیح یک

کار خطا، کار بدی نیست، در واقع برای اینکه خودت را در

مسیر درست نگهداری، مهم است

صفت چهارم: چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست،

زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است. پس همیشه

مراقب باش درونت چه خبر است

و سر انجام پنجمین صفت مداد: همیشه اثری از خود به جا

می گذارد. پس بدان هر کار در زندگی ات می کنی، ردی

به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کار می کنی،

هشیار باشی و بدانی چه می کنی

 


نوشته شده توسط : علی

نظرات دیگران [ نظر]


سامانه ضد هوایی اس 300 روسی یکی از پیشرفته ترین سامانه های ضد هوایی موجود در جهان است که رادار آن قابلیت تعقیب و مانیتور 100 هدف را دارد

گروه خبری وبلاگ - پس از جنحال های اخیر رسانه ای و سیاسی بر سر خرید سامانه ضد هوایی اس 300 روسی از سوی ایران روز گذشته " تام باربیج" معاون اجرایی برنامه توسعه قابلیت های هواپیمای جنگنده " اف 35"  در کمپانی اسلحه سازی " لاکهید مارتین " اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده اف 35 قادرند از سامانه اس 300 به راحتی عبور کنند.

به گزارش گروه خبری وبلاگ به نقل از خبرگزاری " یونایتد پرس " باربیج در ادامه افزود : اسراییل با در اختیار داشتن این هواپیمای جنگنده هیچ نگرانی از استقرار سامانه ضد هوایی اس 300 در ایران نخواهد  داشت و می تواند به راحتی به تاسیسات هسته ای ایران دسترسی داشته باشد.

این کارشناس آمریکایی که خود طراح توسعه دهنده هواپیمای اف 35 است ، افزود که اساسا جت جنگنده آذرخش اف 35 تولید شده در این کمپانی ، برای بی اثر کردن سامانه ضد هوایی اس 300 روسی طراحی شده است.

وی توضیح داد: تمامی عملیات های شبیه سازی شده کامپیوتری انجام شده از این جنگنده جدید موفقیت آمیز بوده و در تمامی این آزمایش ها جنگنده آذرخش اف 35 توانسته است به راحتی سامانه اس 300 روسی را بی اثر کند.

سامانه ضد هوایی اس 300 روسی یکی از پیشرفته ترین سامانه های ضد هوایی موجود در جهان است که رادار آن قابلیت تعقیب و مانیتور 100 هدف را دارد و این سامانه می تواند همزمان 12 هدف را در شعاع عملیاتی 200 کیلومتری  و در ارتفاع 27 کیلومتری از سطح زمین  مورد اصابت قرار دهد.

از سال 2005 تا کنون گهگاه اخباری مبنی بر فروش این سامانه ضد هوایی روسیه به ایران منتشر می شود اما در هر بار مقامات سیاسی و نظامی روسیه ضمن تایید فروش این سامانه ضد هوایی به ایران ، تحویل نهایی و قطعی آن به ایران را تکذیب می کنند.

یک ماه پیش و همزمان با اعلام تحویل این سامانه ضد هوایی به ایران از سوی" اسماعیل کوثری " نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ،جنجالی رسانه ای به پا خواست و مقامات آمریکایی از روس ها در این باره توضیح خواستند. 
پس ازاعتراض آمریکا و اسراییل به روسیه ،مسکو هر گونه تحویل این سامانه ضد هوایی به ایران را تکذیب کرد.
واشنگتن و تل آویو مخالف فروش اس 300 روسی به ایران هستند و ادعا می کنند که این سامانه برای محافظت از برنامه های هسته ای ایران استفاده خواهد شد که از دید آنها غیر صلح آمیز بوده و برای ساخت سلاح هسته ای است.

در 4 ماه گذشته اسراییل دو هیئت را برای مذاکره با مقامات روسیه و منصرف ساختن آنها از تحویل سامانه ضد هوایی اس 300 به ایران،عازم مسکو کرده است که آخرین بار آن همزمان با اعلام تحویل این سامانه نظامی به ایران در ماه گذشته میلادی بود.
با توجه به اینکه اسراییلی ها ادعا می کنند که ایران تا یک سال دیگر قادر خواهد بود تا اولین بمب اتم خود را تولید کند،نگرانی محافل سیاسی و نظامی این رژیم از تحویل و استقرار سریع این سامانه ضد هوایی روسی به ایران افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.
مقامات نظامی روسی می گویند که کار استقرار سامانه اس 300 در ایران بیش از یک سال زمان می برد.
 این در حالی است  که مقامات آمریکایی نیز به همتایان اسراییلی خود اعلام کرده اند که هواپیماهای اف 35 را قادرند در فاصله سال های 2011 تا 2013 در اختیار اسراییل قرار دهند.
 بنابراین شکاف دو ساله میان تجهیز احتمالی ایران به سامانه اس 300 تا زمان تحویل هواپیماهای اف 35 آمریکا به اسراییل مقامات اسراییل را واداشته تا به هر نحو ممکن جلوی تحویل سامانه ضد هوایی اس 300 را به ایران بگیرند.
 در این راستا در جریان سفر ماه گذشته یک هیئت نظامی اسراییل به روسیه ،این هیئت پیشنهادات اغوا کننده ای درباره فروش هواپیماهای فوق مدرن و بدون سرنشین جاسوسی به روسیه داده است و شرط تحویل این هواپیماهای جاسوسی به روسیه را عدم تحویل سامانه اس 300 به ایران ذکر کرده اند. این پیشنهاد اسراییل با استقبال روسیه مواجه شده است اما برخی مقامات اطلاعاتی و سیاسی آمریکا از پیشنهاد فروش هواپیماهای بدون سرنشین اسراییل به روسیه،اعلام نگرانی کرده اند.چرا که معتقدند فروش این هواپیماهای جاسوسی اسراییل به روسیه ممکن است برخی از ابعاد و زوایای پروژه های محرمانه نظامی آمریکا را در اختیار روسیه قرار دهد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات دیگران [ نظر]


چنانچه ایران از برنامه هسته ای خود دست بکشد از مشوق های پیشنهادی آمریکا همچون امکان عضویت در سازمان تجارت جهانی، سرمایه گذاری اقتصادی در این کشور و حرکت به سمت روابط عادی دیپلماتیک برخوردار خواهد شد.

کاخ شیطان

کاخ سفید در اولین بیانیه خود درباره ایران پس از روی کار آمدن باراک اوباما اعلام کرد: "رئیس جمهور جدید آمریکا بدون هرگونه پیش شرطی به دیپلماسی و مذاکرات «جدی و مستقیم» با ایران خواهد پرداخت."

به گزارش تیم خبری این وبلاگ به نقل از شبکه الجزیره، دولت جدید اوباما در بیانیه ای که روز چهارشنبه در وب سایت کاخ سفید منتشر شد به تشریح سیاست های خارجی خود در قبال ایران پرداخت و اعلام کرد: "باراک اوباما از دیپلماسی مستقیم با ایران بدون هرگونه پیش شرطی حمایت می کند."

براساس این بیانیه دولت اوباما قصد دارد از «قدرت دیپلماسی آمریکایی» برای بازداشتن ایران از آنچه برنامه هسته ای غیرقانونی، حمایت از تروریسم و تهدید علیه اسرائیل نامید، استفاده کند.

در این بیانیه آمده است: "در اجرای «دیپلماسی مذاکره» ما همکاری نزدیکی با متحدان خود خواهیم داشت. پیگیری مذاکره برای دستیابی به یک راه حل جامع در مورد ایران بهترین راه پیشرفت محسوب می شود."

این بیانیه با تکرار مشوق های پیشین دولت آمریکا به تهران در ازای دست کشیدن این کشور از برنامه هسته ای می افزاید: "چنانچه ایران از برنامه هسته ای خود دست بکشد از مشوق های پیشنهادی آمریکا همچون امکان عضویت در سازمان تجارت جهانی، سرمایه گذاری اقتصادی در این کشور و حرکت به سمت روابط عادی دیپلماتیک برخوردار خواهد شد."

با این حال این بیانیه هشدار می دهد که ایران در صورت ادامه رفتار «دردسرساز» خود شاهد افزایش تلاش های آمریکا در جهت تشدید انزوای اقتصادی و دیپلماتیک خواهد شد.

در دستور کار دولت جدید آمریکا آمده است: "اوباما بدون قید و شرط با دشمنان و دوستان آمریکا مذاکره خواهد کرد."

اعلام مواضع دولت جدید آمریکا و تمایل آن به مذاکره با ایران در حالی است که دولت بوش هرگونه گفت و گو با این کشور را مشروط به تعلیق برنامه هسته ای تهران کرده بود. از این رو تمایل اوباما به مذاکره با ایران یک چرخش آشکار در سیاست های آمریکا به شمار می رود، هرچند وی همزمان به قوی تر شدن «هویج ها و چماق ها» (مشوق ها و تحریم ها) معتقد است.

بیانیه جدید کاخ سفید در حالی است که روز گذشته سفیر روسیه در انگلیس از برگزاری اولین نشست گروه 1+5 پس از روی کارآمدن اوباما برای بررسی برنامه هسته ای ایران خبر داده بود. این نشست قرار است اوایل فوریه برگزار شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات دیگران [ نظر]